Kommunikationsrådgivning fra journalist

Informationer om hvad en journalist kan bidrage med til en virksomhed

Mange forbinder en freelance journalist med een der beskæftiger sig med nyhedsdækning men det er faktisk overhovedetikke tilfældet. For man kan faktisk bruge en freelance journalist til alle mulige ting, blandt andet også til kommunikationsrådgivning. Mange store virksomheder har en freelance jounalist ansat til at stå for håndtering af pressenog den kommunikationsrådgivning som man har brug for som en del af den kommunikation med eksterne partnere og kunder og andre interessenter. Der kan en kommunikationsrådgivning virkelig være smart, fordi man så kan holde de informationer man ikke ønsker ud, inde, og omvendt kan man effektivt få delt spændende nyheder om virksomheden på de forskellige platforme som en freelance journalist benytter sig af. Det kan være alt fra nyhedsbureauer, pressemøder, sociale medier og andre metoder.

Kommunikation er noget af det allervigtigste

I gamle dage kommunikerede man på andre måder, fordi der ikke var opfundet internet og den slags platforme. Og det betyder at rigtig mange nyheder nu til dags kan blive delt, og det har virksomheder og organisationer rigtig stor glæde af. For det betyder at rigtig mange får nyheder om virksomheden at vide. Og det kan både være nyheder om udvidelser og successer for virksomheden, og det kan være en rigtig god ide at dele nyheder om nye produkter og om nye samarbejdspartnere og nye butikker som produkterne føres i. Så hvis man som virksomhed synes det står lidt sløjt til i kommunikationsafdelingen, så skal man måske overveje at ansætte nye professionelle fagfolk på områder som man måske ikke normalt ville gøre, og det kunne med stor fordel være inden for rådgivning og freelance journalistik eller andet.

Udgivet af: Esben

Share This Post On